Home Zdrowie i Uroda Sposoby na płaski brzuch – proste porady

Sposoby na płaski brzuch – proste porady

7 min czytania
0
0
165
sposoby na płaski brzuch

Koniec wakacje może być idealnym czasem na podjęcie dietetycznego i treningowego wyzwania. Sposoby na płaski brzuch opierają się także na krótkich i intensywnych ćwiczeniach, choć osiągnięcie bardziej spektakularnych rezultatów może zabrać nieco więcej czasu. Jaki trening na płaski brzuch jest najczęściej polecany? Od czego zacząć? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

Na początku warto wyjaśnić kilka kluczowych aspektów tego typu odchudzania. Przez 2 tygodnie możemy schudnąć maksymalnie 5 kg i stracić ok. 6 cm w pasie, przekształcając swój brzuch w jego chudszą i bardziej płaską wersję. Aby długotrwale i skutecznie zadbać o płaski brzuch, będziemy potrzebowali wielu miesięcy ciężkich treningów i konsekwentnego trzymania się diety, aby po osiągnięciu pierwszych sukcesów nie zniweczyć wszystkiego efektem jo-jo. Te dwa elementy są podstawą atrakcyjnej sylwetki i zdecydowanie powinniśmy o nich pamiętać. 

Sposoby na płaski brzuch – początki

Pierwszym krokiem prowadzącym do zmiany sylwetki powinno być mentalne nastawienie na ciężką pracę fizyczną i zapewnianie sobie zdrowych, wyliczonych kalorycznie posiłków. O ile ten drugi element możemy rozwiązać, zaopatrując się w tzw. dietę pudełkową, tak same ćwiczenia, a przynajmniej ich wykonywanie, zależy tylko i wyłącznie od nas. Warto rozpisać cały plan treningowo – dietetyczny i trzymać go w widocznym miejscu, aby nawet w natłoku obowiązków móc na niego spojrzeć i dzięki temu nie zapomnieć o codziennym dążeniu do osiągnięcia sukcesu.

trening na płaski brzuch

Sposoby na płaski brzuch to przede wszystkim działania zgodnie z naukowymi poradami. Jedną z nich jest obcięcie dziennego zapotrzebowania kalorycznego o przynajmniej 300 kcal. Powinnaś wyliczyć swoje CPM (w internecie bez problemu znajdziesz do tego profesjonalny, darmowy kalkulator), a gdy tego dokonasz, odjąć od wyniku wspomnianą wcześniej ilość kalorii. Następnie musisz się jej konsekwentnie trzymać przynajmniej przez początkowy okres treningowy.

Jak się odżywiać?

Dieta, jaka przewidziana jest na tego typu sposoby na płaski brzuch, powinna opierać się na ścisłym ustalaniu z 2 lub 3 dniowym wyprzedzeniem danych posiłków oraz trzymanie się 5 porcji jedzenia dziennie. Staraj się trzymać swoich dietetycznych planów. Z pewnością możesz ulegać spontanicznym pomysłom jedzeniowym, bo to szybka droga do stracenia kontroli nad dietą. Do jedzenia pij wodę i to w dużych ilościach. Wskazane są przynajmniej 2 litry dziennie. Oczyści ona w pewnym stopniu organizm, głównie jelita, a także nawodni go, zmniejszając uczucie zmęczenia, szczególnie po treningach.

Oprócz tego skupiaj się na ograniczaniu cukrów prostych, które są odpowiedzialne za osadzaniu się tłuszczu w okolicach pasa. Pomocne w ich zastąpieniu będą warzywa w niemal każdej postaci, poza tymi smażonymi na tłuszczu. Równie niepożądane są rośliny strączkowe, powodujące wzdęcia i uczucie ciężkości. Dobrym pomysłem będzie też wprowadzenie do codziennych posiłków herbatek ziołowych z rumianku czy szałwi, pomagających oczyszczać jelita. Zdecydowanie zrezygnuj z wszelkiej żywności przetworzonej, bo posiada ona wiele niezdrowych składników, takich jak tłuszcz czy nadmiar soli.  To drugie zagrożenie powoduje zatrzymywanie się wody w organizmie, czego zdecydowanie chcemy uniknąć.

domowe ćwiczenia na brzuch

Proste, ale intensywne ćwiczenia

Ćwiczenia, jakie polecane są nawet dla początkujących, to intensywny, ale zajmujący niewiele czasu trening na płaski brzuch, zwany interwałowym. Dzięki niemu wzrasta metabolizm, pozwalający na szybsze spalanie niepożądanej tkanki tłuszczowej. Istnieją dwie polecane metody takich interwałów. Jedną z nich jest tzw. 4 razy 30 sekund. W tym czasie zdążysz wykonać trzy  trwające pół minuty ćwiczenia i na końcu złapać chwilę oddechu. Drugą propozycją jest coraz popularniejsza wśród trenerów TABATA, czyli sposób na 4 minutowe wykonywanie dynamicznych ćwiczeń. Przez 20 sekund trenujemy na pełnym gazie, potem odpoczywamy 10 sekund i powtarzamy ten schemat, aż osiągniemy 4 minuty. Podczas interwałów możemy wykonywać ćwiczenia z ciężarkami, sztangą, ale i masą własnego ciała. Najpopularniejsze są znane i proste do wykonania brzuszki. Podstawą jest przede wszystkim zaangażowanie i przeznaczenie tych kilku minut na naprawdę intensywny trening.

Pokaż Więcej Powiązanych Artykułów
Load More By Paulina Nowak
Load More In Zdrowie i Uroda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Keratynowe prostowanie w domu czyli odbudowa keratynowa krok po kroku

Marzysz o długich, pięknych i prostych włosach? Końcówki bardzo łatwo się rozdwajają, a wł…