Home Zdrowie i Uroda Picie wody, jakie są fakty i mity?

Picie wody, jakie są fakty i mity?

14 min czytania
0
0
627
Picie wody , dlaczego jest takie ważne? Picie wody z cytryną wpływa na zdrowie?

Picie wody wydaje się naturalną, wręcz oczywistą czynnością, a jednak ta z pozoru błaha kwestia ma ogromny wpływ na zdrowie. Od lat dietetycy coraz skuteczniej zachęcają do picia wody. Wskazywana jest jej przewaga nad innymi napojami. Obecnie, dla większości osób, którym zależy na zdrowiu i dobrej kondycji wypijanie wody weszło w nawyk, a wodę ciężko byłoby zastąpić innym płynem. Co warto wiedzieć o wodzie i dlaczego należy po nią sięgać jak najczęściej?

Picie wody – korzyści dla zdrowia i urody

Picie wody jest dla człowieka tak samo niezbędne jak oddychanie. Woda jest konieczna do życia i prawidłowego funkcjonowania organizmu. Należy ją traktować jako niezbędny składnik pokarmowy, a wypijanie wody powinno być nawykiem wpajanym zarówno dzieciom jak i dorosłym.

Jaka jest rola wody w organizmie? Może wystarczy powiedzieć, że ciało człowieka składa się w większości właśnie z wody, stanowi od 60 do 70% masy ciała dorosłego człowieka. Bez wody nie było by nas. Niemniej, rola jaką odgrywa doba w wielu procesach jest warta przybliżenia:

  • woda odpowiedzialna jest za transport składników odżywczych,
  • jest konieczna do funkcjonowania procesów związanych z przemianą materii i wydalania,
  • oczyszcza organizm z toksyn i szkodliwych substancji,
  • woda niezbędna jest do życia każdej komórce ciała człowieka,
  • wpływa na proces regulacji temperatury ciała,
  • Poza tym możemy poprawić kondycję naszej skóry.

Zobacz jak powinna wyglądać pielęgnacja skóry suchej, jak dbać o suche wargi, Zadbajmy o siebie – to naturalne sposoby na wzmocnienie organizmu.

Mówiąc krótko: bez wody nie ma życia, i jest to najlepszy i najprostszy powód dla którego po wodę powinno się sięgać jak najczęściej. Co więcej, osoby, którym picie weszło w nawyk same zauważają pozytywne zmiany w samopoczuciu i stanie zdrowia.

Czy picie wody dla każdego jest tak samo dobre?

Nie istnieje na ziemi człowiek, który mógłby się obejść bez wody. Warto podkreślić, że utrata zaledwie 20% wody z organizmu człowieka może prowadzić do skrajnego odwodnienia a nawet do śmierci. W przypadku niektórych schorzeń, picie wody powinno podlegać kontroli, ale nie radykalnemu ograniczeniu. Warto także podkreślić, że wielu dolegliwości można uniknąć właśnie poprzez sprawienie, że picie staje się ważną częścią codziennej diety.

Odwodnienie jest jedną z najczęstszych przyczyn bólu głowy. Picie wody przyczynia się do odpowiedniego nawodnienia tkanki mózgowej, a przez to może łagodzić bóle głowy, ale także bóle stawów czy mięśni. Woda poprawia także przemianę materii w organizmie. Odpowiednia jej ilość wpływa na wiele życiowych procesów i reakcji biochemicznych. Korzyści jakie niesie woda odczuwają także nerki, które potrzebują wody, aby skutecznie filtrować produkty przemiany materii.

picie wody z cytryną aby schudnąć. Picie wody a odchudzanie.

Picie wody z cytryną – poranny rytuał

Wiele osób zastąpiło poranną kawę właśnie ciepłą wodą z cytryną. Jest to obecnie najczęściej wskazywany napój, od którego warto rozpocząć dzień. Korzyści płynące z tej prostej zmiany w codziennych rytuałach sprawiają, że kawa może poczekać.

Dlaczego tak się dzieje? To nie tylko moda. Picie wody z cytryną korzystnie wpływa na wiele funkcji organizmu. Wymienić warto choćby kilka z nich:

  1. przyspieszenie metabolizmu i wspomaganie procesów trawiennych,
  2. zapewnia odpowiednie nawodnienie organizmu po nocy,
  3. cytryna jest źródłem antyoksydantów i witaminy C,
  4. picie wody z cytryną poprawia samopoczucie.

Picie wody z cytryną jest dobrym nawykiem przyczyniającym się do poprawy samopoczucia. Ten zwyczaj ma korzystny wpływ na zdrowie: ciśnienie krwi, poziom cholesterolu czy lepsze trawienie.

Jak nauczyć się pić wodę

Picie wody z cytryną jest dobrym rozwiązaniem także dla osób, którym trudność sprawia picie czystej wody. Pamiętajmy jednak, że jedna szklanka wody z cytryną to za mało, aby zapewnić odpowiedni poziom nawodnienia. Dodatkowo, kiedy cytryna ma na celu dodanie walorów smakowych wodzie, nie powinno być jej zbyt dużo. W takim wypadku mogłaby podrażnić żołądek.

Picie wody dla niektórych osób może być trudne ze względu na smak wody, albo brak smaku. Rozwiązaniem z pewnością nie są w takim wypadku gotowe wody smakowe, ani tym bardziej słodzone napoje. Za to dodatek taki jak liście mięty czy bazylii, albo plasterek ogórka, cytryny czy malina potrafią skutecznie zmienić smak i uprzyjemnić picie wody dla osób o wybrednych kubkach smakowych.

Picie wody a odchudzanie – czy woda rzeczywiście pomacha schudnąć?

Picie wody a odchudzanie to temat rzeka. Niemniej, bez wątpienia dietetycy zalecający diety odchudzające jako napój wskazują właśnie wodę. Nie bez znaczenia jest jej ilość. Kluczowe jest jednak to, że w trakcie diety odchudzających wiele napojów staje się produktami zakazanymi – większość zawiera cukry, albo inne substancje słodzące.

Rozważając kwestię taką jak picie wody a odchudzanie należy podkreślić, że samo picie nie przyczyni się do utraty wagi. W tej kwestii kluczowe są za to dwa czynniki.

  1. Pierwszy jest taki, że wypijanie wody zamiast słodzonych napojów zmniejsza ilość przyjmowanych kalorii, a przede wszystkim ogranicza ilość spożywanych cukrów.
  2. Drugi aspekt dotyczy uczucia sytości jakie zapewnia picie w odpowiednich ilościach.

Sprawdź koniecznie nasz artykuł o zdrowych przekąskach do pracy (https://kobietanaczasie.pl/przekaski-do-pracy/) oraz ketoza – co to?

Picie wody a odchudzenie - czy faktycznie jest powiązane? Ile pić wody aby schudnąć?

Ile pić wody – reguła, czy kwestia indywidualna

Ile pić wody dziennie? To dobre pytanie, na które watro znać odpowiedź. Najpierw jednak należy sobie uświadomić, czy kontrolujemy ilość wypijanej wody w ciągu dnia. Aby wiedzieć czy pijemy jej wystarczająco dużo warto przez tydzień spisywać ile wypijamy wody i innych napojów. Da nam to obraz sytuacji. Pamiętajmy jednak, że prawdopodobnie inną ilość wody wypijamy latem, a inną zimą.

Przyjmuje się, że kobiety powinny wypijać dwa litry płynów dziennie, z kolei mężczyźni nie mniej niż trzy litry. Jednoznaczna odpowiedź na pytanie ile pić wody nie jest taka łatwa. W podawanej przez specjalistów ilości wypijanych dziennie płynów znaleźć się może nie tylko woda, ale także inne napoje. Warto postarać się, aby woda była w przewadze, a innych napojów, szczególnie tych słodkich było jak najmniej.

Picie dużej ilości wody – czy może zaszkodzić?

Picie dużej ilości wody uważa się obiegowo za dobrą praktykę. Czy jednak jest tak w rzeczywistości? Należy pamiętać, że istnieją schorzenia, szczególnie przewlekłe, w leczeniu których konieczne jest kontrolowanie ilości wypijanej wody. Mogą to być choroby serca, obrzęki i inne.

W przypadku osób zdrowych picie dużej ilości wody jest jak najbardziej wskazane. Oczywiście kiedy dzień w dzień znacznie przekracza się zalecaną ilość 2-3 litrów warto przyjrzeć się swojemu zdrowiu i skonsultować z lekarzem. Umiar jest wskazany w każdym aspekcie życia.

Gdyby picie wody stało się dla człowieka tak naturalne jak oddychanie, można by uniknąć wielu dolegliwości. Warto postarać się, aby zwracać uwagę na to ile pić wody i zastępować wodą inne napoje. Taka praktyka w krótkim czasie przyniesie wiele korzyści, a z pewnością dobrze wpłynie na nasze samopoczucie i kondycję.

 

Pokaż Więcej Powiązanych Artykułów
Load More By Ola
Load More In Zdrowie i Uroda

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Sprawdź również

Czym jest stymulator tkankowy i jak działa?

Stymulatory tkanek to klasa składników, które są stosowane od dziesięcioleci w branży piel…