Home Zdrowie i Uroda Przekąski do pracy. Zobacz przepisy na zdrowe przekąski!

Przekąski do pracy. Zobacz przepisy na zdrowe przekąski!

9 min czytania
0
0
212
Przekąski do pracy, przekąski na diecie

Przekąski do pracy to bardzo ważna rzecz. Jeśli jesteśmy głodni lub chcemy coś przegryźć, ale nie mamy nic pod ręką, to denerwujemy się, a nawet możemy być zdekoncentrowani. Przepisy na zdrowe przekąski wcale nie są trudne. A do tego można ich znaleźć setki! Nawet przekąski na diecie, której chcemy się trzymać, są dozwolone. Warto jednak zamienić słodycze na szybkie i zdrowe przekąski, które sprawią nam przyjemność, ale też nie wpędzą nas w poczucie winy, że znowu zjedliśmy coś wysokokalorycznego. Co zatem warto podjadać w pracy?

Szybkie i zdrowe przekąski do pracy

Szukając pomysłu na szybkie i zdrowe przekąski, warto skupić się na owocach i warzywach. Powinny one stanowić znaczną część naszego jadłospisu, a w formie szybkiego kąska dostarczymy ich sobie sporo. Zwłaszcza jako przekąski do pracy się sprawdzą, ponieważ można je podjadać przez cały czas czy zjeść w postaci sałatki w czasie lunchu. Najwygodniejsza przekąska na diecie to gotowe suszone owoce. Można wziąć ze sobą całą paczkę i podjadać, gdy najdzie nas chęć na coś słodkiego. Z takich owoców, a nawet z warzyw, można też kupić chipsy. Zatem przepisy na zdrowe przekąski nie muszą być skomplikowane, ponieważ możemy kupić gotowe suszone owoce, a nawet ich mix i podjadać je w dowolnej chwili cieszą się porcją witamin.

Przepisy na zdrowe przekąski do pracy

Oczywiście przekąski do pracy można też przygotować samemu. Zwłaszcza jeśli lubimy gotować lub po prostu lubimy jeść konkretne składniki. Także przekąski na diecie, jeśli jest ona odpowiedzią na nasz stan zdrowia czy też zależna od alergii i nietolerancji pokarmowych, warto sobie przygotować w domu. Popularne przepisy na zdrowe przekąski do pracy to między innymi: owsianka, sałatka, koktajl.

Jak zrobić takie przekąski do pracy? Bardzo prosto, a nawet można przygotować od razu kilka porcji i przechowywać je w lodówce, aby mieć zapas jedzenia na kilka dni. Owsianka to świetne śniadanie. Można do niej dodać różne owoce, syropy czy bakalie wedle naszego upodobania. A do tego jest to zdrowa przekąska na diecie, ponieważ dostarcza organizmowi błonnik, ale też zrobiona na wodzie lub odtłuszczonym mleku jest bardziej dietetyczna.

Przepisy na zdrowe przekąski to często sałatki. Mieszanka ulubionych warzyw lub owoców, wystarczy, aby mieć pyszny miks jedzenia. Jednak dodając do warzyw grillowanego kurczaka, albo tofu czy nawet ser mozarella light, uzyskamy bardziej sycący posiłek. Kluczem do smacznych sałatek są przyprawy i sosy. W wypadku sałatek owocowych może to być odrobina soku z owoców np. z cytryny. A w przypadku sałatek warzywnych wystarczy odrobina oliwy z oliwek i mieszanka sezonowych przypraw.

Przekąski na diecie, przekąski do pracy

Przekąska na diecie – tak czy nie?

Sporo osób jest na różnego rodzaju dietach odchudzających. A więc można się zastanawiać czy przekąski do pracy w takiej sytuacji warto pakować ze sobą, czy lepiej skupić się na 3 posiłkach dziennie. Tak naprawdę przekąska na diecie jest dozwolona! Szukając niskokalorycznych opcji, można wybrać owoc czy koktajl ze zmiksowanych owoców i warzyw. A jeśli chcemy zjeść pożywny posiłek w trakcie pracy warto postawić na skyr z owocami. Ten rodzaj jogurtu zwykle nie zawiera tłuszczu, ale za to ma bardzo dużo pożywnego białka.

Inne przekąski do pracy, które świetnie sprawdzą się na diecie to też jaglanka. Kasza jaglana ma ok. 120 kcal w 100 g ugotowanego produktu. Dodając do niej chude mięso i ulubione przyprawy wymieszane z odrobiną oliwy albo jogurtu greckiego, będziemy mieli pyszną porcję do zjedzenia. Jeśli te przekąski cię nie przekonały – może warto pomyśleć o diecie keto lub peganizmie.

Szybkie i zdrowe przekąski

Gdy masz ochotę na słodkie przekąski do pracy

Szybkie i zdrowe przekąski mogą być słodkie. Sporo osób jako przekąski do pracy bierze kupione w sklepie batoniki czekoladowe, ciasteczka, a nawet czekoladę. Choć zjedzenie kilku kostek czekolady nie jest złe i niezdrowe, to często z powodu jej smaku nie kończymy na jednym rządku, a zjadamy całą tabliczkę. Jeśli lubimy słodkości, można w domu zrobić batoniki musli z ulubionych ziaren i bakalii zalanych prawdziwym miodem. A może popcorn karmelowy? Popcorn ma mniej kalorii niż chipsy. Można jednak na patelni roztopić dwie łyżki cukru i wsypać popcorn, a kiedy ziarenka wystrzelą, uzyskamy smaczny popcorn z karmelem. Wbrew pozorom taka przekąska jest zdrowsza niż popcorn kupowany w gotowym opakowaniu.

Pokaż Więcej Powiązanych Artykułów
Load More By Kamila
Load More In Zdrowie i Uroda

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Napuszone włosy – zobacz najlepsze sposoby na puszące się włosy!

Napuszone włosy są pozbawione sprężystości i blasku. Kosmyki wyglądają na suche oraz szors…