Home Zdrowie i Uroda Skuteczne rzucenie palenia – zadbaj o swoje zdrowie

Skuteczne rzucenie palenia – zadbaj o swoje zdrowie

8 min czytania
0
0
106
skuteczne sposoby na rzucenie palenia

Jako kobiety na czasie powinniśmy żyć zdrowo dla siebie i innych. Dlatego też decyzja o rzuceniu palenia jest naprawdę wskazana i lepiej podjąć ją jak najszybciej. Czy istnieją metody na skuteczne rzucenie palenia? Czy da się to zrobić szybciej i skuteczniej? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

Ilość palących w Polsce według badań spada, ale niestety naprawdę powoli, o czym co roku donosi Ministerstwo Zdrowia. Nie ma się co dziwić, skoro obecna rzeczywistość, coraz większy stres i szybkość życia czasem wręcz zmuszają nas do odreagowania za pomocą tej szybkiej używki. Choć papieros bywa sposobem na zmniejszenie stresu i zapomnienie choć na chwilę o problemach, to jednak jest na tyle szkodliwy, że nie jest w żadnym momencie dobrym rozwiązaniem problemów

Czemu palimy pomimo tyle przeciwwskazań?

O tym, że pomimo tylu ostrzeżeń bombardujących nas niemal z każdej strony, nadal wracamy do palenia, decyduje nałóg. Nie jest tajemnicą, że tytoń zawiera w sobie nikotynę, która w silnym stopniu uzależnia. Dodatkowo sama psychika przyzwyczaja się do puszczenia dymka co jakiś czas, co zdecydowanie nie pomaga w skutecznym zerwaniu z tym kłopotliwym przyzwyczajeniem. Kiedy na dłuższy czas bez przygotowania mentalnego odstawimy papierosa, możemy poczuć się naprawdę nieprzyjemnie.

rzucenie palenia

Jak temu zaradzić? Istnieją podstawowe sposoby na skuteczne rzucenie palenia. Warto podzielić je na te psychologiczne i bardziej standardowe, przyjmowane w postaci różnych środków. Warto zacząć od zmiany nastawienia. Sama decyzja powinna wychodzić tylko i wyłącznie od nas. Żaden lekarz, partner czy rodzic nie będzie tak skuteczny w rozpoczęciu walki z nałogiem, jak nasz umysł. Musimy odnaleźć w sobie chęć, przetłumaczyć porządnie dlaczego chcemy rzucić i spróbować odnaleźć jakiś sposób na zajęcie sobie myśli, bo z pewnością przyda nam się na przyszłość. Oczywiście bliskie osoby są ważne, a ich wsparcie może być kluczowe, ale muszą być one uzupełnieniem, nie głównym powodem rozpoczęcia nikotynowego odwyku.

Co zrobić? Gdzie się udać?

Istnieją grupy wsparcia, które tak jak w przypadku alkoholu czy narkotyków spotykają się na wspólne sesje. Ich celem jest przede wszystkim szczera rozmowa i zrzucenie z siebie choć części ciężaru związanego z zerwaniem z nałogiem. Palacze mogą również udać się do specjalistów, takich jak psychologowie, którzy również pomogą ustabilizować naszą psychikę, bądź przepiszą antydepresanty lub środki na uspokojenie. Niezwykle ważne jest też korzystanie z tak prostych sposobów, jak zapisywanie skrupulatnie każdego wypalonego papierosa i stopniowe schodzenie z ilości wypalonych sztuk dziennie. Pomocna będzie w tym osoba bliska, która może czasem lepiej kontrolować ten nowy nawyk od nas samych.

Skuteczne rzucenie palenia w dzisiejszych czasach nie może się też obyć bez środków, które możemy wypróbować i regularnie przyjmować. Przede wszystkim, warto zaopatrzyć się w gumy z dawką nikotyny, która pozwala w dalszym ciągu odczuwać skutki palenia, jednak bez szkodliwych, wdychanych do płuc substancji. Pomocne potrafią być również tableki, plastry lub inhalatory z nikotyną. W obecnym świecie technologia pozwala na dostosowanie metod pod swoje preferencje.

sposoby na rzucenie palenia

Proste, ale pomocne metody na skuteczne rzucenie palenia

Bardziej domowymi sposobami są natomiast napary z waleriany, która działają uspokajająco (należy uważać, bo w nadmiarze powodują senność). Równie korzystny jest pieprz cayenne, który oszukuje nasz organizm dzięki swojej pikantności. Według badań zmniejsza ona ochotę na palenie. Kluczowe mogą okazać małe przekąski, szczególnie te naturalne, takie jak pestki dyni, słonecznika czy inne ziarna. Pozwolą one zająć czymś dłonie, usta i umysł. Podobnie działają zwykłe gumy do życia, które należy zaczynać rzuć za każdym razem, gdy przyjdzie nam ochota na złamanie postanowienia. Nie polecamy natomiast picia naparów z sodą oczyszczoną. Choć niektórzy je stosują, to tym samym ryzykują problemy z funkcjonowaniem nerek.

Podsumowując, skutki skutecznego rzucenia palenia widoczne są już po kilkunastu godzinach. Dzięki naszej walce ograniczamy możliwość zachorowania na poważne schorzenia serca czy nabawienia się raka płuc. Nasze ubrania i ciało również pozbędzie się mało atrakcyjnego zapachu dymu. Dodatkowo nie trujemy pośrednio naszych znajomych, rodziny czy partnera. Same pozytywy, a do ich osiągnięcia wystarczy poważne postanowienie i silna wola w walce o własne zdrowie.

Pokaż Więcej Powiązanych Artykułów
Load More By Paulina Nowak
Load More In Zdrowie i Uroda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Sposoby na płaski brzuch – proste porady

Wakacje, a konkretnie ich końcówka, może być idealnym czasem na podjęcie dietetycznego i t…