Home Artykuły sponsorowane Jakie efekty daje joga?

Jakie efekty daje joga?

5 min czytania
0
0
401
Jakie efekty daje joga?

Od pewnego czasu widoczny jest duży wzrost zainteresowania jogą. Ta wywodząca się ze starożytnych Indii praktyka jest doceniana ze względu na jej dobroczynny wpływ nie tylko na ciało, ale i umysł. Ćwiczenia te nie tylko pomagają się rozluźnić ale również wzmacniają mięśnie, zwiększają siłę, a nawet łagodzą niektóre bóle. Jakie efekty daje joga? Podpowiadamy.

Jakie efekty w strefie psychiki można osiągnąć dzięki jodze?

Wiele osób docenia jogę i praktykuje ją regularnie ze względu na szereg pozytywnych efektów tej praktyki, które można zaobserwować w sferze psychicznej. Zmieniając postawę ciała podczas takich ćwiczeń, musimy kontrolować swój oddech, co z kolei wpływa na układ nerwowy.

Ze względu na to, że w jogicznych ćwiczeniach zwraca się dużą uwagę na oddech, który powinien być spokojny i głęboki, świetnie sprawdzają się one, jeżeli jesteśmy zestresowani czy zaniepokojeni. W takiej sytuacji warto założyć elementy takie jak legginsy i koszulki do jogi i zacząć praktykę. Ćwiczenia takie mogą być dobrym rozwiązaniem również dla osób, które płytko oddychają, przez co wywołują stan pobudzenia w swoim współczulnym układzie nerwowym. Koncentracja i kontrola oddechu pozwolą im się zrelaksować i uwolnić umysł od zmartwień.

Jaki wpływ na ciało ma joga?

Joga oferuje wiele korzyści dla ciała. Jak każda aktywność fizyczna ma pozytywny wpływ na naszą kondycję, mięśnie i wydolność organizmu. Dlatego dla niektórych osób praktykowanie jogi nie wiąże się ze sferą duchową i towarzyszącą jej filozofią życia, ponieważ uznają ją wyłącznie za formę ćwiczeń. Dlatego zakładając legginsy do jogi, a także koszulkę, przygotowują się do treningu, a nie do duchowej praktyki. Joga ma pozytywny wpływ na nasze ciało. Wśród korzyści płynących z tego typu ćwiczeń można wymienić przede wszystkim wzmocnienie oraz rozluźnienie mięśni czy poprawę postawy ciała.

Ćwiczenia te wpływają również na zwiększenie ruchomości w stawach i ogólną poprawę gibkości ciała. Mogą też przyśpieszać metabolizm, wzmacniać układ odpornościowy i wspomagać usuwanie toksyn z organizmu. Dzięki nim możliwe jest także uregulowanie oddechu, a więc na przykład wydłużenia czasu jego trwania czy zwiększenie pojemności życiowej płuc.

Praktyka ta może pomóc również w regulowaniu ciśnienia tętniczego krwi, a także wspomagać pracę serca. Nierzadko polecana jest osobom zmagającym się z różnego rodzaju dolegliwościami bólowymi, zwłaszcza pochodzącymi ze strony układu kostno-stawowego lub mięśniowego, ponieważ je łagodzi. Joga poprawia również wytrzymałość i siłę.

Pokaż Więcej Powiązanych Artykułów
Load More By Redakcja Kobieta na Czasie
Load More In Artykuły sponsorowane

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Niezbędnik profesjonalistki – jakie dodatki warto nosić ze sobą do pracy?

W świecie profesjonalistek każdy detal ma znaczenie. Dobrze dobrane akcesoria nie tylko uł…