Home Zdrowie i Uroda Peganizm. Jak działa najpopularniejsza dieta 2019 roku?

Peganizm. Jak działa najpopularniejsza dieta 2019 roku?

6 min czytania
0
0
221
Peganizm

Peganizm szturmem zdobył serca osób poszukujących nowego sposobu na dietę. Dieta pegan ma wiele plusów, jednak warto znać również płynące za jej sprawą zagrożenia i zmiany. Co możemy dzięki niej zyskać? Jak brzmi jadłospis diety pegan? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

Tak naprawdę peganizm nie jest niczym prawdziwie odkrywczym. To inaczej połączenie znanych na całym świecie diety wegańskiej i paleo. Pierwsza z nich jest zdrowsza dla organizmu, druga natomiast stawia na szybszą utratę niechcianych kilogramów. Dlatego po połączeniu pewnych cech powstaje dieta bliższa tzw. „złotemu środkowi”.

Peganizm i jego źródło popularności

Prawdą jest natomiast, że popularność peganizmu skoczyła w ostatnim czasie naprawdę nieprzeciętnie. Głównym źródłem takie stwierdzenia jest zainteresowanie na portalu Pinterest, na którym można kolekcjonować zebrane materiały wizualne. Tam właśnie peganizm zdobył aż trzystu procentowy wzrost w wyszukiwarce strony. A z pewnością nie jest ostatnie słowo osławionej diety.

Dieta pegan

Twórcą zagadnienia jest Mark Hyman, odrzucił standardowe podejście do odchudzania. Przestał uważać, że dieta powinna być dopasowana do każdego osobnego organizmu i różnić się w zależności od potrzeb. Stwierdził on natomiast, że istnieje ta idealna opcja dla wszystkich i jest nią właśnie dieta pegan. Poprzez swoje badania, zawarte w książkach, wyodrębnił najlepsze cechy weganizmu oraz paleo i dokonał sprawnej synergii.

Co wyeliminować w diecie pegan?

Aby peganizm stał się skuteczny dla odchudzania, należy wyeliminować kilka kluczowych dla przeciętnego człowieka elementów. Przede wszystkim produkty mleczne. Każdy próbujący diety pegan, musi zrezygnować z krowiego mleka i pochodzących od niego przetworów. Z podobnych elementów, jedynie jaja są według Hymana godne uwagi i należy spożywać ich dużo. Niedopuszczalny jest również gluten, powodujący jedynie stany zapalne.

Podstawą są produkty jak najbardziej nieprzetworzone. Dzięki temu nasze ciało jest mniej narażone na zanieczyszczenia ze strony jedzenia, które mogą powodować anomalie w przyswajaniu składników odżywczych i odkładanie się tkanki tłuszczowej. Dodatkowo ważnym elementem peganizmu jest też skończenie z przyswajaniem rafiowanego cukru. Również w tej diecie jest uważany za białą śmierć i źródło nieszczęść. Nie warto jeść również dużo mięsa, bo działa ono chorobotwórczo.

Jadłospis dieta pegan

Co warto wprowadzić do jadłospisu diety pegan?

A jakie co warto spożywać oprócz jajek? Przede wszystkim rośliny o niskim indeksie glikemicznym, które powinne stanowić aż 75% wszystkich posiłków. Dobrym pomysłem jest również dodanie strączków oraz ryb, jednak nie w dużych ilościach. Pozytywne są także nieprzetworzone tłuszcze. Najlepszą propozycją jest awokado lub ziarna chia. Kiepskim planem jest wprowadzenie standardowych olei do dań, np. słonecznikowego.

Sam jadłospis diety pegan powinien opierać się na najróżniejszych omletach, mieszance warzyw gotowanych, bądź surowych w postaci sałatek lub lekko smażonych. Wskazane jest eksperymentowanie, połączone z trzymanie się sztywno zasad wyznaczonych w ideologii peganizm. Naszym zdaniem warto spróbować, jednak uważanie takiej diety za jedyną słuszną jest mocnym nadużyciem.

Pokaż Więcej Powiązanych Artykułów
Load More By Paulina Nowak
Load More In Zdrowie i Uroda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Zastosowanie oleju kokosowego w kuchni i kosmetyce

Olej kokosowy staje się coraz bardziej popularnym naturalnym surowcem. Dzieje się tak międ…