LifestyleJak ułożyć grafik sprzątania? Autor Redakcja Kobieta na Czasie Opublikowany 4 min czytania0 0 1,595 Opublikuj na Facebook Opublikuj na Twitter Opublikuj na Google+ Opublikuj na Reddit Opublikuj na Pinterest Opublikuj na Linkedin Opublikuj na Tumblr Wiesz, że wnętrze domu świadczy o jego właścicielu? Zatem jeżeli utrzymujesz dom w czystości, masz niebywały powód do dumy! Jednak z własnego doświadczenia wiem, że zaplanowanie tego wszystkiego nie należy do najprostszych. Dlatego właśnie przychodzę Ci z pomocą! Jak ułożyć grafik sprzątania? Mam nadzieję, że mój post pomoże Ci w znalezieniu odpowiedzi na to pytanie.Spis treści ToggleJak ułożyć grafik sprzątania?CodziennieRaz w tygodniuRaz w miesiącuRaz na pół rokuJak ułożyć grafik sprzątania?Są dwie najważniejsze kwestie, które powinnaś uwzględnić przy tworzeniu takiego harmonogramu. Po pierwsze – rozdziel obowiązki pomiędzy wszystkich domowników. Pamiętaj, że jako Pani Domu nie musisz robić wszystkiego sama! Przypisz obowiązki członkom rodziny, dostosowując je odpowiednio do ich wieku i możliwości. Postaraj się, aby podział był mniej więcej równy.Drugą istotną kwestią jest to, że warto rozpisać sobie obowiązki zgodnie z częstotliwością ich wykonywania. Można je również posortować według konkretnego pomieszczenia. Są czynności, które bezwzględnie należy wykonywać codziennie! Z kolei są również takie, którymi wystarczy zająć się np. raz w miesiącu.Codzienniemycie naczyńwycieranie blatów w kuchniwyrzucanie śmieciścielenie łóżkawycieranie umywalki w łazienceporządkowanie rzeczy na stole, biurkuRaz w tygodniuwyrzucanie resztek z lodówkimycie zlewu, kuchenkizmiana ściereczek w kuchniczyszczenie umywalki, wanny, toaletyzmieniamy ręczniki w łaziencewycieranie lusterczyszczenie toalety wewnątrzwycieranie kurzy w całym mieszkaniuRaz w miesiącuczyszczenie piekarnikadezynfekcja koszu na śmieciudrażnianie kanalizacjizmiana pościeli w sypialnimycie lodówki wewnątrzRaz na pół rokupranie dywanów i wykładzinzmiana i pranie firan oraz zasłonOczywiście możecie dodatkowo wszystkie czynności rozpisać z podziałem na pomieszczenia. W Waszym domu mogą być to także inne domowe obowiązki! Może macie zwierzaka i do harmonogramu trzeba będzie dopisać kilka rzeczy. To tylko przykładowa lista. Wszystko dostosujcie do własnych potrzeb. Pamiętajcie jednak, że organizacja to klucz do sukcesu w zachowaniu odpowiedniego porządku w domu. Warto zatem poświęcić chwilę na odpowiednie zaplanowanie wszystkiego.Artykuł pochodzi ze strony Czysty Zysk: http://czysty-zysk.com/jak-ulozyc-grafik-sprzatania/