Home Rozwój osobisty Aktywny senior. Jak powinna wyglądać aktywność fizyczna w starszym wieku?

Aktywny senior. Jak powinna wyglądać aktywność fizyczna w starszym wieku?

4 min czytania
0
0
173
Aktywny senior - aktywność fizyczna osób starszych

Aktywność fizyczna jest istotnym aspektem życia każdego człowieka. Ruch ma ogromny wpływ na samopoczucie fizyczne oraz psychiczne osób w każdym wieku. Może mieć także zbawienny wpływ na jakość życia osoby starszej. Jakie aktywności są odpowiednie dla osób w podeszłym wieku?

Jakie są zalety aktywności fizycznej?

Ruch w przypadku osób w wieku średnim ma znaczny wpływ na zmniejszenia ryzyka chorób związanych z brakiem mobilności w podeszłym wieku. Oprócz tego, świetnie wpływa na układ nerwowy i psychikę. Badania pokazują, że ruch pomaga uniknąć depresji, zaburzeń nastroju oraz snu. Oprócz tego, obniża ryzyko zachorowania na choroby sercowo-naczyniowe, zaparcia, nadwagi i otyłości, osteoporozy oraz cukrzycy typu 2.

Aktywność fizyczna seniora – jak powinna wyglądać?

Wysiłek fizyczny osoby starszej powinien być przede wszystkim przystosowany do jej kondycji i możliwości ruchowych. Ćwiczenia nie powinny być nadto męczące i trudne do wykonania. Senior powinien czerpać przyjemność z ich wykonywania. Dlatego warto zrezygnować z ćwiczeń siłowych na rzecz spacerów i marszy, które pozwolą zaangażować dużą ilość mięśni i dotlenić cały organizm. Wiele osób w starszym wieku, szczególnie pań, czerpie ogromną satysfakcję z wodnych aerobików lub dostosowanych do ich sprawności fizycznej fitnessu. Dzięki temu nie tylko zmuszają ciało do ruchu, ale również mają okazję pobyć z rówieśnikami i spędzić przyjemnie czas.

Aktywność fizyczna seniora – jak rozpocząć?

Aktualnie każdy dom opieki seniora, któremu zależy na dobrym samopoczuciu pensjonariuszy, prowadzi zajęcia mające na celu zwiększenie aktywności fizycznej osób starszych. Dotyczy to zajęć na świeżym powietrzu, rehabilitacji i zorganizowanych grup. Podczas wprowadzania ruchu do codziennej rutyny seniora, należy bezwzględnie pamiętać, by nie przymuszać go do ćwiczeń. Dlatego właśnie najlepiej rozpocząć krótkimi spacerami w przyjemnych okolicznościach przyrody czy delikatną gimnastyką na łonie natury.

Odpowiednio dobrana aktywność fizyczna może nie tylko poprawić zdrowie fizyczne osoby starszej, ale również i jej kondycję psychiczną.

Pokaż Więcej Powiązanych Artykułów
Load More By Agnieszka Gajniak
Load More In Rozwój osobisty

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź również

Brak podatku do 26 roku życia – ulga podatkowa dla młodych

Od sierpnia 2019 obowiązuje w Polsce ustawa umożliwiająca zwolnienie młodych pracowników z…