Home Artykuły sponsorowane Aktywny senior. Jak powinna wyglądać aktywność fizyczna w starszym wieku?

Aktywny senior. Jak powinna wyglądać aktywność fizyczna w starszym wieku?

4 min czytania
0
0
847
Aktywny senior - aktywność fizyczna osób starszych

Aktywność fizyczna jest istotnym aspektem życia każdego człowieka. Ruch ma ogromny wpływ na samopoczucie fizyczne oraz psychiczne osób w każdym wieku. Może mieć także zbawienny wpływ na jakość życia osoby starszej. Jakie aktywności są odpowiednie dla osób w podeszłym wieku?

Jakie są zalety aktywności fizycznej?

Ruch w przypadku osób w wieku średnim ma znaczny wpływ na zmniejszenia ryzyka chorób związanych z brakiem mobilności w podeszłym wieku. Oprócz tego, świetnie wpływa na układ nerwowy i psychikę. Badania pokazują, że ruch pomaga uniknąć depresji, zaburzeń nastroju oraz snu. Oprócz tego, obniża ryzyko zachorowania na choroby sercowo-naczyniowe, zaparcia, nadwagi i otyłości, osteoporozy oraz cukrzycy typu 2.

Aktywność fizyczna seniora – jak powinna wyglądać?

Wysiłek fizyczny osoby starszej powinien być przede wszystkim przystosowany do jej kondycji i możliwości ruchowych. Ćwiczenia nie powinny być nadto męczące i trudne do wykonania. Senior powinien czerpać przyjemność z ich wykonywania. Dlatego warto zrezygnować z ćwiczeń siłowych na rzecz spacerów i marszy, które pozwolą zaangażować dużą ilość mięśni i dotlenić cały organizm. Wiele osób w starszym wieku, szczególnie pań, czerpie ogromną satysfakcję z wodnych aerobików lub dostosowanych do ich sprawności fizycznej fitnessu. Dzięki temu nie tylko zmuszają ciało do ruchu, ale również mają okazję pobyć z rówieśnikami i spędzić przyjemnie czas.

Aktywność fizyczna seniora – jak rozpocząć?

Aktualnie każdy dom opieki seniora, któremu zależy na dobrym samopoczuciu pensjonariuszy, prowadzi zajęcia mające na celu zwiększenie aktywności fizycznej osób starszych. Dotyczy to zajęć na świeżym powietrzu, rehabilitacji i zorganizowanych grup. Podczas wprowadzania ruchu do codziennej rutyny seniora, należy bezwzględnie pamiętać, by nie przymuszać go do ćwiczeń. Dlatego właśnie najlepiej rozpocząć krótkimi spacerami w przyjemnych okolicznościach przyrody czy delikatną gimnastyką na łonie natury.

Odpowiednio dobrana aktywność fizyczna może nie tylko poprawić zdrowie fizyczne osoby starszej, ale również i jej kondycję psychiczną.

Pokaż Więcej Powiązanych Artykułów
Load More By Agnieszka Gajniak
Load More In Artykuły sponsorowane

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sprawdź również

Erytrol – zdrowy zamiennik cukru

Erytrol to jeden z najzdrowszych zamienników klasycznego cukru. Słodki, bezwonny, o krysta…